Wednesday, March 21, 2012

It's from my grandmother I inherited my love for needlework and fabrics.
Therefore it's only fair to dedicate a LO to her with a lot of (machine) stitching on it!

Letter Tutorial:
The (very cheap and very plain )letters on this LO I altered as follows:
- First paint them with white/vanilla acrylic paint, let dry
- Ink the edges of the letters with Ranger Distress Ink.
- Then apply a generous amount of Ranger Distress Crackle Paint  (Rock Candy) on the letters, let dry (will  take several hours)
- Finally, rub some Ranger Distress Ink in the cracks to accentuate.

My grandmother was a seamstress
Flowers on branch: Prima Marketing
Paper from DCWV "Old World"
Genuine old buttons
Machine stitched
Letters: read my tutorial 
Pictures from old book with adds I found on a flee-market
Pocket: also machine-stitched
Vintage suspender clip
Hidden journalling
Het is van mijn oma, dat ik mijn liefde voor handwerken heb geërfd.
Zij was naaister en deed klusjes thuis bij welgestelde "mevrouwen" zoals ze ze altijd noemde.
Toen ik vier was al, maakte ik met haar hulp mijn eerste borduurwerkje!
Op deze layout heb ik een heleboel met de naaimachine genaaid en omdat ik een vintage look wilde heb ik het zo slordig mogelijk gedaan. Terwijl ik daarmee bezig was moest ik lachen om mezelf: als mijn oma dit gezien zou hebben, zou ze gezegd hebben "Wat een broddelwerk meis! Dat moet overnieuw hoor!"

De kantjes,knopen, en jarretelclip die ik gebruikte op de layout zijn echt oud.
De "ketting" van de paspop is een slotje van een oude armband.

16 comments:

  1. Woow wat heb je dat weer prachtig
    gedaan is zo super de layout!!

    groetjes Lida

    ReplyDelete
  2. Wat een supergave layout, echt prachtig gemaakt, en al die schitterende details wauw.
    Liefs marielle

    ReplyDelete
  3. wat een prachtige lay out, met super veel hele mooie details.En ik weet zeker dat oma trots geweest zou zijn op dit mooie werk.

    ReplyDelete
  4. Jeetje Belinda, ik kijk mijn ogen uit! Die kom ik nog een keer in het echie bewonderen ;-)

    ReplyDelete
  5. Heel leuk zeg je lo daar ben je wel een tijd mee zoet geweest volgens mij,
    Groetjes juanita

    ReplyDelete
  6. Hij is gaaf, zeker met al die echt-oude embellies erop! Heel mooi geworden. En dat stiksel, oma, dat MOET juist scheef en slordig!

    ReplyDelete
  7. Het is geweldig. Je maakt altijd van die bewerkelijke dingen. Maar ze zijn dan ook wel prachtig. Je moet geduld hebben.
    Natuurlijk is dit broddelwerk. En tegen Sylvia zou je Grootmoeder zeggen:Daar heeft de jeugd van tegenwoordig geen tijd meer voor om het netjes af te werken.
    Josephine

    ReplyDelete
  8. Ik vind m helemaal geweldig, slordig als ie is hihi! Nee hoor zonder gekheid, prachtig hoe je de toepasselijke details hebt verwerkt in deze layout. Erg veel moois te zien!! Mooi ook wat je met de letters hebt gedaan!

    ReplyDelete
  9. O wat mooi zeg, leuk al die details ook.

    ReplyDelete
  10. Super mooie LO, met heel veel details iedere keer wat nieuws om te zien. Volgens mij met liefde gemaakt en dat straalt hij uit.

    ReplyDelete
  11. Wauw, wat een super mooie lo, Belinda!

    ReplyDelete
  12. Wat een prachtige lay-out van je oma. Hier hou ik van! Al die mooie details die je er in hebt verwerkt, schitterend. Heel leuk die echt oude embellishments, oma mag trots zijn, dat haar kleindochter zo creatief is. Met dank aan oma.

    ReplyDelete
  13. Ik vind het een geweldig mooie lay out, zie dat rommelige eigenlijk niet zo, dat hoort hier toch bij, ja zo moet je de naadjes niet afwerken, ik leerde op de coupeuseopleiding dat de binnenkant er net zo netjes uit moest zien dan de buitenkant, die tijd hebben we al lang achter ons gelaten. Een prachtige herinnering aan je oma!

    ReplyDelete
  14. Het is een prachtige Lay-out. Echt mooi gemaakt!

    Groetjes,
    Melanie

    ReplyDelete
  15. Wat een geweldige layout is dit, echt zo gaaf met al die leuke bijpassende details. Een mooie herinnering!

    ReplyDelete
  16. Leuke LO met ontzettend veel te zien!

    ReplyDelete