Monday, September 30, 2013

Klei roosjes

Ik heb nog wat verder "gespeeld" met de klei van Stampin Up! en inmiddels heb ik de beste methode gevonden.
Ik druk de klei in het vormpje, maak het goed plat aan de achterkant en leg het dan een half uurtje in de vriezer.
Als de kleifiguurtjes ijskoud zijn kun je ze goed uit het vormpje halen maar let op; direct als ze opwarmen worden ze weer zacht. Dus gewoon op een blaadje leggen en een nachtje laten liggen. (geduld :-)
De volgende dag knip je dan gewoon de overtollige randjes eraf en voila!
Ik heb nu trouwens de witte roosjes een bruin randje gegeven, en ik ben tevreden over het resultaat.



Dit kaartje valt trouwens ook onder de term "budgetscrappen" : de achtergrond met de lieve dame erop komt uit een verpakking van Melissa Frances.
Het garen waarmee ik altijd de randjes stik heb ik voor de gelegenheid even in de thee gelegd zodat het iets donkerder werd.



En de grap is: ik vind die roosjes er letterlijk uitzien om op te eten! Kennen jullie het nagerecht "Omelette Siberienne" ? Daar doen ze me heel erg aan denken, dus ik krijg er nog trek van ook!



6 comments:

  1. Zelfs budget scrappen toont super chic!! Heel gaaf!!

    ReplyDelete
  2. Wauw, die zijn prachtig zeg! chique zo op een kaart, mooi allemaal!

    ReplyDelete
  3. Het lijken wel slagroomdotjes, wat leuk!!! Het is een erg mooi kaartje geworden, ziet er niet echt budget uit!!!!
    Sjiek hoor!

    ReplyDelete